
Zamów audyt SEO na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Audyt – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem wielu obszarów, np. organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak prędkość ładowania się witryny, kod strony, strukturę nagłówków, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej istotnych elementów. Prócz samego zestawienia uchybień oraz błędów, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone również zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem dostępności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, a także poprawności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby znalazła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co najważniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?
Online znajduje się dużo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Atuty tej opcji? Cena oraz szybkość. Argumenty przeciw? Co niemiara. Dema lub też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeśli już dostrzegą jakieś błędy na stronie, to na ogół nie wszystkie. Mnóstwo problemów (np. w kodzie) zauważyć można tylko w trakcie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba poczekać z reguły od kilku dni do około 30 dni. Termin na przygotowanie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, iż go przeprowadzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie istotne błędy kryjące się na stronie. Jeśli strona była uruchomiona na darmowym szablonie albo na platformie typu Magento czy Shoper, to błędów do naprawienia może być wiele. Jeśli witryna powoli się ładuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co wykaże, jeśli będzie wykonany dobrze
Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może obnażyć wiele błędów witryny, m.in:
- wolne ładowanie się strony w wersji desktopowej i mobilnej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]