Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Nie czekaj! Wybierz aktualną ofertę PBN w rozsądnej cenie.

Żeby klient zauważył twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz także postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i przydatne dla klienta artykuły. Ale nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – kto używa PBNy?

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są przeważnie wykorzystywane jako jeden z punktów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP i publikacje z canonicalem

Prywatne sieci blogów znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są istotne dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa oraz telefon czy e-mail. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Druga ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z finansami, medycyną oraz bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO