Gdy masz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, na pewno z czasem rozmyślasz o tym, co zrobić, by była ona widoczna pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania. Jasne jest wszak, iż w dzisiejszych czasach widoczność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie tu szereg klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją ofertą. Jak wobec tego znaleźć solidną firmę SEO? Warto kierować się podpowiedziami ekspertów, a najlepiej tych od Google.
Google radzi, jak zatrudnić rzetelną firmę SEO
Nie da się ukryć, iż cała branża SEO, innymi słowy działań skupiających się na optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i nieprzerwanie rozkwita w zasadzie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Mimo obecności innych opcji, jak przykładowo Yandex, Yahoo lub Baidu, wciąż kluczowe są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto potrzebuje zyskać widoczność w sieci, musi pracować na swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku usług, gdzie występuje mocna konkurencja, zazwyczaj jest to skomplikowane bez konsultacji ze specjalistami z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja optymalizacji stron jest kompletną nowością, i nakręciło krótki kurs, jak zatrudnić solidną firmę SEO.
Czym zdaniem Google wyróżnia się solidna firma SEO?
Pracownik Google z ponad dziesięcioletnim stażem w prosty sposób naświetla, jak zidentyfikować rzetelną agencję SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dokładnego audytu strony,
- zdolność szacowania czasu i budżetu koniecznego do zakończenia planowanych działań,
- udzielenie witrynie opieki technicznej i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
- transparentność odnośnie planowanych działań, przykładowo poprzez stały dostęp do statystyk strony i comiesięczne raporty,
- zapewnienie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
- zadbanie o całościową widoczność strony www, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.
Pracownica Google akcentuje również, że dobra agencja SEO w żadnym razie nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony www jest procesem długofalowym, często dającym dostrzegalne efekty na ogół po kilku miesiącach pracy.