Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wymienione objawy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.

Czym jest filtr Google

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek działań należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.